Julkaistu: 20.06.2019
Kiertonet toteutti toukokuussa asiakaskyselyn, johon saatiin yhteensä 578 vastausta.
Kyselyllä kartoitettiin kokemuksia Kiertonetin käyttämisestä sekä kehitystoiveita.
Kysely tavoitti hyvin heitä, jotka olivat jo osallistuneet Kiertonetin huutokauppoihin, sillä yli 97% vastaajista oli rekisteröitynyt Kiertonetin käyttäjiksi ja lähes 45% oli voittanut huutokaupan eli ostanut tavaraa Kiertonetistä.
Vastaajat näkivät kiertotalouden tärkeäksi osaksi Kiertonetin toimintaa: Noin 95% vastaajista kertoi arvostavansa sitä, että Kiertonet edistää kiertotaloutta ja noin 63% vastaajista koki Kiertonetin asiakaspalvelun ystävällisenä ja asiantuntevana.
Avoimissa vastauksissa Kiertonetin asiakaspalvelua kiiteltiin:
"En keksi miten voisi paremmin palvella. Kiitos."
”Jatkakaa samaan malliin.”
Noin 90% vastaajista piti Kiertonetin verkkosivustoa toimivana ja helppokäyttöisenä. Kehitystoiveitakin ilmeni: toivottiin muun muassa enemmän tietoa ja kuvia myyntikohteista. Myös kuljetuspalvelua ehdotettiin järjestettäväksi. Ostosten kuljettamiseen voi saada apua "Kiertonetin ostokset kotiin" -Facebook-ryhmästä.
Kyselyyn vastanneiden kesken arvottiin Honor 9 Lite -älypuhelin, jonka voitti Sinikka Korhonen Alavudelta. Onnea Sinikalle ja suuret kiitokset kaikille kyselyyn vastanneille! Hyödynnämme vastauksia Kiertonetin kehittämisessä.